Sınav Kaygısı

SINAV KAYGISI

İnsanoğlu ancak başarma karar ve azmi içerisinde bulunursa müthiş bir çaba sarf eder. Ne kadar akıllı, inatçı ve kararlıysanız, bir problemle uğraşmaktan farklı çözüm yolları üretmekten zevk alırsınız. Kaygı sizin canlı ve hareketli kalmanıza neden olur. Kaygı bir yönde iyidir. Asıl sorun kaygı yaşamak değil kaygısız yaşamaktır. Kaygısız, isteksiz ve amaçsız bir çalışma sizi başarısızlığa ve uyuşukluğa iter. Başarılı olmak için beyninizi canlı tutmak gereklidir.

Sınav Kaygısı Nedir?

Sınavla ilgili konularda düşünme, hatırlama ve yoğunlaşma güçlüğüne yol açan duygu durumudur. Kaygının en ağır düzeyde yaşandığı sınavlar liselere ve üniversiteye giriş sınavlarıdır. Ayrıca okullardaki sınavlarda öğrencileri kaygılandırmaktadır. Ancak bu sınavların telafisi mümkün olduğu için öğrencilerdeki kaygı düzeyi diğer sınavlara göre daha azdır.

Yüksek sınav kaygısı sınavlardaki başarısızlığın en büyük sebeplerindendir. Yapılan araştırmalar yüksek sınav kaygısının özellikle ortalama bilgi düzeyindeki öğrencilerin başarısını daha çok düşürmektedir. Sınavlarda aşırı kaygıdan dolayı baş ağrısı çeken, elleri titreyen, midesi bulanan birçok öğrenci sınavı yarım bırakmıştır. Kaygı gerekli ancak aşırısı bizi mahveder.

Sınav kaygısı yaşadığımızı nasıl anlarız?

  • Huzursuzluk, kendini rahat hissetmeme
  • İçe kapanma, kendini soyutlama
  • İlişki kurmada güçlük, aile ve arkadaş ilişkilerinde sorun yaşama
  • Kendini değersiz ve gereksiz hissetme
  • Unutkanlık, bilgileri transfer edememe
  • Nefes alıp vermede güçlük
  • Baş dönmesi, mide bulantısı, ellerin titremesi, terleme
  • Uyku düzensizliği ve iştah bozukluğu gibi pek çok belirti yaşanır.

Kaygıyı azaltmak için kullanılacak teknikler

  • Doğru nefes almak gerekir. İyi doğru nefes derinden ve sessiz olmalıdır.
  • Fiziksel egzersiz yapılmalıdır. Kan dolaşımızı vücudumuzdaki gerginliği azaltmak için gevşeyici hareketler yapılabilir.
  • Sınavla ilgili temel inançları değiştirmek gerekir. Kendimizi başarılı olacağımız konusunda telkinde bulunmalıyız.
  • Kendinize güveniniz.
  • Düşüncelerimiz olumlu, faydalı ve gerçekçi olmalıdır.
  • Beslenmenizin ve uykunuzun düzenli olmasına özen gösterin.
  • Olumsuz düşünmeyin, karamsar olmayın.
  • Doktorunuz tavsiye etmedikçe bilinçsizce ilaç kullanmayın.
  • Dersleri ve konuları günü gününe takip edin.
  • Belirli aralıklarla tekrarlar yapın.
  • Sınav gireceğiniz ilk deneme sınav olmasın. Sınav korkunuzu yenme adına sık sık deneme sınavları çözün.
  • Sistemli ve düzenli çalışın.

 

Bir önceki yazımız olan Duygusal Zeka ( EQ ) başlıklı makalemizde duygusal zeka ve eq hakkında bilgiler verilmektedir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir